συνεντευξη ΑΝΔΡΕΙΚΕΛΟΣ(ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ)
2008 σε ποια φάση σε βρίσκει μουσικά;
Η αλήθεια είναι ότι το 2008 ξεκίνησε με την εκπλήρωση ενός πολυπόθητου στόχου ο οποίος ήταν μια κυκλοφορία αποκλειστικά σε βινύλιο. Πρόκειται για το 7” single “The Creation/Planets” το οποίο αποτελείται από δύο (2) trip-hop tracks, είναι τυπωμένο σε λευκό βινύλιο 72gr με χειρόγραφα ταμπελάκια και το οποίο κυκλοφορεί σε 500 αριθμημένα αντίτυπα ενώ, λίγο πριν, ολοκλήρωσα το πρώτο μου προσωπικό άλμπουμ το οποίο έχει τίτλο «Οι παλίρροιες των χρόνων» και πρόκειται για μια συλλογή δικών μου μουσικών παραγωγών πάνω στις οποίες φιλοξενώ αρκετούς φίλους. Αυτό κυκλοφόρησε λίγο πριν τα Χριστούγεννα σε CD από την Ankh Productions.
Πέραν τούτου, έχουμε ολοκληρώσει τις ηχογραφήσεις με τον Νικήτα (Benjamin) για το νέο άλμπουμ σαν «Αποκάλυψις» καθώς επίσης έχουμε ξεκινήσει ηχογραφήσεις με τον Μέγα και τον Αστέρι οι οποίοι ετοιμάζουν νέες δουλειές. Ωστόσο, οφείλω να ομολογήσω ότι ιδιαίτερο βάρος έχω ρίξει στον Πάνο (gadfly), ένας – αν μη τι άλλο – χαρισματικός άνθρωπος με απίστευτα καλό στίχο. Με τον Πάνο έχουμε δουλέψει δύο tracks στις «Παλίρροιες» όπως επίσης συμμετέχει σε ένα νέο track για το άλμπουμ των «Αποκάλυψις». Περισσότερα επ’ αυτού σύντομα… (ή όχι και τόσο σύντομα – θα δείξει).
Οι ανεξάρτητες παραγωγές τα τελευταία χρόνια βρίσκουν έδαφος να υπάρξουν σε αυτό. Πιστεύεις οφείλεται στην ανάγκη να δημιουργήσεις μουσική ελεύθερα; Ή στο ότι οι μηχανισμοί των πολυεθνικών θέλουν μόνο κέρδος;
Οι ανεξάρτητες παραγωγές δεν είναι σημερινό φαινόμενο. Αν πάμε 15 χρόνια πίσω και αναζητήσουμε, θα ανακαλύψουμε ότι υπήρχαν έκτοτε ακόμα και στην Ελληνόφωνη ραπ. Αυτό είχε να κάνει με το ότι οι δισκογραφικές εταιρείες δεν ασχολούνταν ιδιαίτερα με κάποια είδη ενώ οι καλλιτέχνες ήθελαν να κυκλοφορήσουν σε μια αξιοπρεπή μορφή τις δημιουργίες τους. Όταν λοιπόν οι εταιρείες ασχολήθηκαν, όλοι αυτοί πήγαν σε αυτές και καλά έπραξαν. Σήμερα λοιπόν που δεν ασχολούνται ιδιαίτερα (πάλι), οι ανεξάρτητες παραγωγές επανεμφανισθήκαν. Ωστόσο, υπάρχει μια παρεξήγηση γύρω από τον όρο «Δισκογραφική Εταιρεία» και είναι αυτό ένας από τους λόγους για τους οποίους δεν έχουμε ποιοτικό hip-hop σήμερα. Δυστυχώς όμως θα πρέπει να διακόψω εδώ διότι το θέμα σηκώνει μακρά ανάλυση. Ας κρατήσουμε λοιπόν το εξής: δεν είναι κακές όλες οι εταιρείες και δεν θέλουν όλοι το κακό μας. Υπάρχουν ευτυχώς μερικές που στηρίζουν πραγματικά – όσο μπορούν – τους καλλιτέχνες τους και είναι καλό ένας μουσικός να έχει στήριξη.
Ανήκεις σε μια γενιά τραγουδιστών – στιχουργών – συνθετών που το Hip-Hop σαν ιδέα είναι ανθεκτική σε έκταση χρόνου βασισμένη στις αξίες και στα πιστεύω. Σήμερα υπάρχει κάτι παρόμοιο σε νέους δημιουργούς;
Μια γενιά ανθρώπων θα έλεγα… το τι κάνεις στην μουσική σου δεν απέχει πολύ από το τι κάνεις στην ζωή σου. Αν δεν έχεις αξίες και πιστεύω στην ζωή σου πρώτα απ’ όλα, πως θα έχεις σε οτιδήποτε είναι μέσα σε αυτήν; Τότε απλά οι πλειοψηφία των ανθρώπων ήταν έτσι – είχε αξίες δηλαδή και αυτό είχε αντίκτυπο σε κάθε τους πράξη. Τώρα για το αν σήμερα υπάρχουν δημιουργοί με αξίες, σαφώς και υπάρχουν. Απλά, σε μια κοινωνία χωρίς αξίες που έχουμε καταντήσει πλέον, είναι λιγοστοί και δεν φαίνονται.
Είσαι μέλος των Αποκάλυψις. Τι πρέπει να διαθέτει ένα group στο να αντέξει; Ιδιαίτερα σε μια χώρα που δεν ευνοεί την ομαδικότητα, αντίθετα ο ατομικισμός κυριαρχεί…
Για να αντέξει ένα group, το βασικότερο όλων είναι η ύπαρξη ισχυρών φιλικών δεσμών μεταξύ των μελών του. Αν δεν υπάρχει αυτό τότε, αργά ή γρήγορα θα σταματήσει να υφίσταται. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, με τον Νικήτα (Benjamin) έχουμε μεγαλώσει μαζί από 5 χρονών οπότε ήμασταν ήδη 12 χρόνια φίλοι όταν σχηματίσαμε του Αποκάλυψις. Όσον αφορά την τάση προς το ατομικισμό, πιστεύω ότι είναι το ρεύμα της εποχής τέτοιο δυστυχώς. Η μουσική όμως δεν είναι ατομική ή τουλάχιστον γίνεται καλύτερα με παρέα. Αυτό ας έχουμε υπ’ όψιν και ας προσπαθήσουμε όλοι να είμαστε περισσότερο άνθρωποι και λιγότερο εγωιστές.
Είσαι ευχαριστημένος με τους συναυλιακούς χώρους στην Ελλάδα;
Σαν Αποκάλυψις συνεργαστήκαμε και εξακολουθούμε να συνεργαζόμαστε με λίγους και συγκεκριμένους συναυλιακούς χώρους, τουλάχιστον όσον αφορά την Αθήνα. Με αυτούς τους χώρους έχουμε άψογη συνεργασία και είμαστε ικανοποιημένοι. Γενικότερα έχω ακούσει πολλά παράπονα πάνω σε αυτό το θέμα αλλά δεν έχω εμφανισθεί σε αρκετούς χώρους ώστε να έχω γενικότερη εικόνα.
Το κοινό πιο ανοιχτό στην σημερινή εποχή; Ή η πλειοψηφία κατευθύνεται;
Η πλειοψηφία ανέκαθεν κατευθυνόταν και εξακολουθεί να κατευθύνεται, όπως επίσης υπήρχε και υπάρχει μια μειοψηφία με ανοιχτό μυαλό. Οπότε το θέμα τελικά δεν είναι πιο από τα δύο ισχύει αλλά ποια ισορροπία ισχύει μεταξύ τους.
Θα ‘θελα με μία λέξη να μου δίνεις Απάντηση…
Παιδεία: Ανύπαρκτη
Άστεγοι: Λύση;
ΜΜΕ: Brainwash
Ιράκ: Reality Show
Στον πόλεμο του Ιράκ πάντως ενώ υπήρξαν αντιδράσεις από καλλιτέχνες που ανήκουν στη Hip-Hop σκηνή, αντίθετα οι Αμερικάνοι εξαφανιστήκαν. Η άγνοια στο σήμερα είναι επικίνδυνη;
Εδώ θα διαφωνήσω εν μέρει. Υπάρχει μια καλή εναλλακτική ραπ σκηνή στην Αμερική όπου ασχολήθηκε αρκετά με το θέμα αλλά και με άλλα παρόμοια. Ωστόσο ναι, η «αφρόκρεμα» όντως απείχε. Γενικά όμως ας αναλογιστούμε και την ενημέρωση που είχαν διότι όταν σε ολόκληρο τον κόσμο προβάλλονταν εικόνες από τον πόλεμο, οι Έλληνες ανταποκριτές στην Αμερική μας μετέδιδαν το εξής τραγικό, ότι εκεί όλα τα κανάλια έδειχναν αγώνα του NBA!(?)
Υπήρχε δηλαδή άγνοια. Τώρα για το αν η άγνοια είναι επικίνδυνη, ναι είναι. Όχι όμως λιγότερο από την γνώση. Εξαρτάται με πιανού το μέρος είσαι.
Θέλω να σε ευχαριστήσω. Ένα μήνυμα στους αναγνώστες που θέλεις να στείλεις;
Στηρίξτε ό,τι αγαπάτε… Διαφυλάξτε ό,τι αξίζει.
Ευχαριστώ,
Ανδρείκελος.
Η αλήθεια είναι ότι το 2008 ξεκίνησε με την εκπλήρωση ενός πολυπόθητου στόχου ο οποίος ήταν μια κυκλοφορία αποκλειστικά σε βινύλιο. Πρόκειται για το 7” single “The Creation/Planets” το οποίο αποτελείται από δύο (2) trip-hop tracks, είναι τυπωμένο σε λευκό βινύλιο 72gr με χειρόγραφα ταμπελάκια και το οποίο κυκλοφορεί σε 500 αριθμημένα αντίτυπα ενώ, λίγο πριν, ολοκλήρωσα το πρώτο μου προσωπικό άλμπουμ το οποίο έχει τίτλο «Οι παλίρροιες των χρόνων» και πρόκειται για μια συλλογή δικών μου μουσικών παραγωγών πάνω στις οποίες φιλοξενώ αρκετούς φίλους. Αυτό κυκλοφόρησε λίγο πριν τα Χριστούγεννα σε CD από την Ankh Productions.
Πέραν τούτου, έχουμε ολοκληρώσει τις ηχογραφήσεις με τον Νικήτα (Benjamin) για το νέο άλμπουμ σαν «Αποκάλυψις» καθώς επίσης έχουμε ξεκινήσει ηχογραφήσεις με τον Μέγα και τον Αστέρι οι οποίοι ετοιμάζουν νέες δουλειές. Ωστόσο, οφείλω να ομολογήσω ότι ιδιαίτερο βάρος έχω ρίξει στον Πάνο (gadfly), ένας – αν μη τι άλλο – χαρισματικός άνθρωπος με απίστευτα καλό στίχο. Με τον Πάνο έχουμε δουλέψει δύο tracks στις «Παλίρροιες» όπως επίσης συμμετέχει σε ένα νέο track για το άλμπουμ των «Αποκάλυψις». Περισσότερα επ’ αυτού σύντομα… (ή όχι και τόσο σύντομα – θα δείξει).
Οι ανεξάρτητες παραγωγές τα τελευταία χρόνια βρίσκουν έδαφος να υπάρξουν σε αυτό. Πιστεύεις οφείλεται στην ανάγκη να δημιουργήσεις μουσική ελεύθερα; Ή στο ότι οι μηχανισμοί των πολυεθνικών θέλουν μόνο κέρδος;
Οι ανεξάρτητες παραγωγές δεν είναι σημερινό φαινόμενο. Αν πάμε 15 χρόνια πίσω και αναζητήσουμε, θα ανακαλύψουμε ότι υπήρχαν έκτοτε ακόμα και στην Ελληνόφωνη ραπ. Αυτό είχε να κάνει με το ότι οι δισκογραφικές εταιρείες δεν ασχολούνταν ιδιαίτερα με κάποια είδη ενώ οι καλλιτέχνες ήθελαν να κυκλοφορήσουν σε μια αξιοπρεπή μορφή τις δημιουργίες τους. Όταν λοιπόν οι εταιρείες ασχολήθηκαν, όλοι αυτοί πήγαν σε αυτές και καλά έπραξαν. Σήμερα λοιπόν που δεν ασχολούνται ιδιαίτερα (πάλι), οι ανεξάρτητες παραγωγές επανεμφανισθήκαν. Ωστόσο, υπάρχει μια παρεξήγηση γύρω από τον όρο «Δισκογραφική Εταιρεία» και είναι αυτό ένας από τους λόγους για τους οποίους δεν έχουμε ποιοτικό hip-hop σήμερα. Δυστυχώς όμως θα πρέπει να διακόψω εδώ διότι το θέμα σηκώνει μακρά ανάλυση. Ας κρατήσουμε λοιπόν το εξής: δεν είναι κακές όλες οι εταιρείες και δεν θέλουν όλοι το κακό μας. Υπάρχουν ευτυχώς μερικές που στηρίζουν πραγματικά – όσο μπορούν – τους καλλιτέχνες τους και είναι καλό ένας μουσικός να έχει στήριξη.
Ανήκεις σε μια γενιά τραγουδιστών – στιχουργών – συνθετών που το Hip-Hop σαν ιδέα είναι ανθεκτική σε έκταση χρόνου βασισμένη στις αξίες και στα πιστεύω. Σήμερα υπάρχει κάτι παρόμοιο σε νέους δημιουργούς;
Μια γενιά ανθρώπων θα έλεγα… το τι κάνεις στην μουσική σου δεν απέχει πολύ από το τι κάνεις στην ζωή σου. Αν δεν έχεις αξίες και πιστεύω στην ζωή σου πρώτα απ’ όλα, πως θα έχεις σε οτιδήποτε είναι μέσα σε αυτήν; Τότε απλά οι πλειοψηφία των ανθρώπων ήταν έτσι – είχε αξίες δηλαδή και αυτό είχε αντίκτυπο σε κάθε τους πράξη. Τώρα για το αν σήμερα υπάρχουν δημιουργοί με αξίες, σαφώς και υπάρχουν. Απλά, σε μια κοινωνία χωρίς αξίες που έχουμε καταντήσει πλέον, είναι λιγοστοί και δεν φαίνονται.
Είσαι μέλος των Αποκάλυψις. Τι πρέπει να διαθέτει ένα group στο να αντέξει; Ιδιαίτερα σε μια χώρα που δεν ευνοεί την ομαδικότητα, αντίθετα ο ατομικισμός κυριαρχεί…
Για να αντέξει ένα group, το βασικότερο όλων είναι η ύπαρξη ισχυρών φιλικών δεσμών μεταξύ των μελών του. Αν δεν υπάρχει αυτό τότε, αργά ή γρήγορα θα σταματήσει να υφίσταται. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, με τον Νικήτα (Benjamin) έχουμε μεγαλώσει μαζί από 5 χρονών οπότε ήμασταν ήδη 12 χρόνια φίλοι όταν σχηματίσαμε του Αποκάλυψις. Όσον αφορά την τάση προς το ατομικισμό, πιστεύω ότι είναι το ρεύμα της εποχής τέτοιο δυστυχώς. Η μουσική όμως δεν είναι ατομική ή τουλάχιστον γίνεται καλύτερα με παρέα. Αυτό ας έχουμε υπ’ όψιν και ας προσπαθήσουμε όλοι να είμαστε περισσότερο άνθρωποι και λιγότερο εγωιστές.
Είσαι ευχαριστημένος με τους συναυλιακούς χώρους στην Ελλάδα;
Σαν Αποκάλυψις συνεργαστήκαμε και εξακολουθούμε να συνεργαζόμαστε με λίγους και συγκεκριμένους συναυλιακούς χώρους, τουλάχιστον όσον αφορά την Αθήνα. Με αυτούς τους χώρους έχουμε άψογη συνεργασία και είμαστε ικανοποιημένοι. Γενικότερα έχω ακούσει πολλά παράπονα πάνω σε αυτό το θέμα αλλά δεν έχω εμφανισθεί σε αρκετούς χώρους ώστε να έχω γενικότερη εικόνα.
Το κοινό πιο ανοιχτό στην σημερινή εποχή; Ή η πλειοψηφία κατευθύνεται;
Η πλειοψηφία ανέκαθεν κατευθυνόταν και εξακολουθεί να κατευθύνεται, όπως επίσης υπήρχε και υπάρχει μια μειοψηφία με ανοιχτό μυαλό. Οπότε το θέμα τελικά δεν είναι πιο από τα δύο ισχύει αλλά ποια ισορροπία ισχύει μεταξύ τους.
Θα ‘θελα με μία λέξη να μου δίνεις Απάντηση…
Παιδεία: Ανύπαρκτη
Άστεγοι: Λύση;
ΜΜΕ: Brainwash
Ιράκ: Reality Show
Στον πόλεμο του Ιράκ πάντως ενώ υπήρξαν αντιδράσεις από καλλιτέχνες που ανήκουν στη Hip-Hop σκηνή, αντίθετα οι Αμερικάνοι εξαφανιστήκαν. Η άγνοια στο σήμερα είναι επικίνδυνη;
Εδώ θα διαφωνήσω εν μέρει. Υπάρχει μια καλή εναλλακτική ραπ σκηνή στην Αμερική όπου ασχολήθηκε αρκετά με το θέμα αλλά και με άλλα παρόμοια. Ωστόσο ναι, η «αφρόκρεμα» όντως απείχε. Γενικά όμως ας αναλογιστούμε και την ενημέρωση που είχαν διότι όταν σε ολόκληρο τον κόσμο προβάλλονταν εικόνες από τον πόλεμο, οι Έλληνες ανταποκριτές στην Αμερική μας μετέδιδαν το εξής τραγικό, ότι εκεί όλα τα κανάλια έδειχναν αγώνα του NBA!(?)
Υπήρχε δηλαδή άγνοια. Τώρα για το αν η άγνοια είναι επικίνδυνη, ναι είναι. Όχι όμως λιγότερο από την γνώση. Εξαρτάται με πιανού το μέρος είσαι.
Θέλω να σε ευχαριστήσω. Ένα μήνυμα στους αναγνώστες που θέλεις να στείλεις;
Στηρίξτε ό,τι αγαπάτε… Διαφυλάξτε ό,τι αξίζει.
Ευχαριστώ,
Ανδρείκελος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου